Julkalender 6



Namn:
Fanny Nyström
Bloggadress: www.ffannynystrom.blogg.se
Häst/Ponny: Mitt egna varmblod Lova f.98 och min låneponny Ewa f.00
Hur länge har du ridit: ungefär 6 år
Hur/varför började du rida: Började som nästan alla andra på ridskola när jag var 4 år sen efter ett par år slutade jag, hade ett uppehåll och sedan så började jag igen , sen efter ett tag skaffade jag Ewa sen skaffade vi Lova.
Berätta lite om din häst/ponny: Äntligen Lowa , min egna häst skaffade vi för snart 2 år sedan. Hon är ett varmblodssto född 1998. En dam med väldigt mycket vila och mycket kärlek, världens snällaste häst verkligen! En häst som alla kan handsaks med! Med henne rider jag dressyr en ska snart börja lösa hoppa henne också. Sen har vi min låne ponny som vi har haft i 2 år, hon är en c-ponny och en liten blanding mellan fjordning , svensk ridponny och med pytte lite connermara i sig. Hon är född 00 alltså är hon 11. Hon är världens snällaste ponny och ja alla kan handsaks med henne också men hon kan bli väldigt stark i ridningen och ganska het i hoppning så man kan inte sätta upp vem som helst på henne. Man kan inte ha snällare hästar än vad jag har. Dem är 2 av mina bästavänner.

This or that
Häst
eller Ponny
Hoppning
eller Dressyr
Rida ute
eller Rida i ridhus
Rida i paddock
eller rida i skogen
( Fanny hon hade lite svårt med att välja, haha ;)


Fanny & Lova

Fanny & Ewa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0